kolmapäev, 24. märts 2010

Kopp

Viimasel ajal on totaalselt ära tüüdand nende söökide tegemine/söömine, mida imiklaps ka sööb. Olgem ausad - kopp on ees... Kotletid, pikkpoiss, ahjuliha, kartulipuder, ühepajatoit, püreesupid, kanasupp, frikadellisupp, ahjuvormid (baklazhaan-lillkapsas-kartulid-porknad-jne). Muud ei tulegi nigut praegast meelde. Pastatooteid pole me söönd umbes eeee... nelisada aastat ma pakun, kuna arst arvas, et meie imiklapse kaalu juures oleks neid mõistlik vältida... A kui ma tahass ka mõnikord kasvõi labast carbonarat või lihtsalt pestoga segatud rohke parmesaniga üle puistat pastat? Salaja pean neid sööma siis vä? Poole 9 ajal? Sellest mai räägigi, et kõik meie maiustamine toimubki õhtuti peale poolt üheksat! No siis läheb jäätis ja kommid ja küpsik ja khmm... mõnikord ka väike nachosips... Milline topeltmoraal, eksole:))
Noja siis on mind taband totaalne õhtusöögipaanik. Mai oska midagi õhtusöögiks välja mõelda. Meie maal siin pole õhtusöök kunagi miski eriti tugev söök olnd, ikka rohkem sai, juustud-paprikased vorstid, tomat-kurk-paprika-redis. Vanasti tegin õhtuks tihti miskise salati...:S Noaga imiklapsele mai tahaks igal õhtal valget saia sisse sööta, eriti veel arvestades seda, et viimasel ajal ei tunnista ta saia peal peale määrdejuustu ja pasteedi midagi. Need kannatab ka ilmselt sellepärast välja, et tai saa neid saialt lihtsalt kätte:) Maitsev väiketootja mahejuust ja turult toodud ulluksajava lõhnaga sink tõstetasse otsustava näoga (vahel isegi kriiskamise saatel:) kõrvale... Tomati-kurgisõber ta ka paraku pole, redisest mai räägigi. Uskuge või mitte, a ainuke värske asi, mis me talle viimasel ajal sisse oleme suutnud ajada, on roheline sibul:) Pärast saab lapselt haisumusisid:) Jano mai usu, et ta sööks rukolasalatit v tseesarit... Putru teen õhtaks aruarva, arst soovitas üldse mitte õhtapoole miskiseid teravilju anda... Keedumuna sööb ka laps eameelega, seega munavõid teen mõnikord ja hummust olen ka teind, neid sööb. No saab kohupiima ka nats. Ja puuvilju. A mida veel? Any ideas?
Muidu mai kurda, väljas on praegast 18 kraadi sooja ja ma lähen söön nüüd nats sokulaadijäätist. Laps ju magab:)

22 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

ürgammusel ajal kui mu oma vidinad veel tited olid läks väga heaste loosi kapsa-hakklihahautis ja kõikvõimalikud stoovitud juurikad. neist viimastest, kusjuures, eriti veel punapeet:)

Anonüümne ütles ...

Esetleg valami rizst? Vagy az is gabonának számít?
Finom rizottókat lehet csinálni :-) tészta helyett ;-)

Bab, borsó, lencse? Ilyesmiket ehet?

ÖÖÖ, basszus, más nem jut eszembe. nem lehet könnyű egy gyerekkel :-D

Ha vmi jó eszembe jut, majd még írok.

(gluténmentes tészták esetleg?)

O.

patsifist ütles ...

Jah, seda kapsahakkilihavärki ma olen teind ka. Ütleme nii, et imiklaps just ei kilgand selle peale, a kaussi kai sülitand:))

Orsi, kap rizset is, köretként, zöldségekkel, ritkán tejberizst. A bab-borsó-lencsevel ez a baj, hogy ÉN nem tudok belőlük valami normálisat készíteni. Főzelékeket nem szeretem, mert liszt-olaj van bennük, oviban úgyis ezeket fogják nyomni. Zöldbabból csináltam darálthússal ilyen egytálételt, ami sztem finom, J. kiköpte...:S

Anonüümne ütles ...

Az jutott eszembe, amit én nagyon szeretek, az egy olasz "leves" hüvelyeskből és zöldségekből.

Kuktában "nagyon" hamar megvan:
Valamilyen szárazbabot tegyél vízbe, főzd 10 percig kuktában. Aztán tedd hozzá a lencsét, főzd együtt a babbal 15 percig kuktában.
Utána tegyél hozzá répát, zellert (aminek szára van), cukkinit, krumplit, hagymát, 1 kis paradicsomot, petrezselymet; sózd meg - és főzd az egészet még 6 percig.

A kukta fedelét le tudod venni, ha hideg víz alá tartod.
Ha nincs kuktád, akkor is meg lehet csinálni ezt a levest, pontosan ugyanilyen sorrendben tedd bele a cuccokat. De akkor másfél óráig tart, míg megfő, és a babot és a lencsét be kell áztatni.
(én nem szoktam beáztatni, és nem is főzöm külön, csak együtt bevágom a kuktába - tudod, ki sz@rakodik vele :-D)

Ebben nincs liszt és nincs olaj sem, de nagyon finom!
Aztán az egészet turmixold le, ha krémlevest szeretnél. Ha nem, akkor jól van így is.
A krémlevesbe anyósomék tésztát is szoktak főzni (Barilla - puntine).

Anonüümne ütles ...

A borsóhoz: köretként nagyon finom, ha:

olívaolajon megpirítasz 1-2 gerezd fokhagymát, hozzádobsz 2-3 szár friss rozmaringot, párolod egy picit, majd hozzáadod a (fagyasztott) borsót (400gr).
Felöntöd egy pohár vízzel, picit megsózod, és kb. egy órán keresztül sütöd-párolod. (Nyugodtan ott lehet hagyni 10-15 percekre, csak néha kell ránézni, hogy van-e még alatta víz).
Ha már krémes a borsó belseje, akkor jó. :-)

Hát, most ennyi jutott eszembe, hirtelen.

Anu ütles ...

welcome to the club :) hakkab see söögi üle vingumine pihta :) ja just ema poolt. et laps niikuinii kas sööb või ei söö, aga emal on inspiratsioonipuudus pidev. mul vähemalt on.
meil on hetkel Roosil hitiks kamapallid, neid ta võiks lõputult süüa. aga Suusiga sain kokkuleppele, et oli nõus räime sööma, muidu ei saa naabrilapsega mängida. sõi küll.
kui palju sul poiss kaalub? ise oled küll siuke kilu ju :)
ja see 18 kraadi sooja teeb ikka väga kadedaks. kohe ilma naljata!

patsifist ütles ...

No Anu, siis kui me kohtusime, olin ma ju eriti kilu, eksole:)))
Kutt on 13 kilo ringis praegast, mis polekski nagu pooleteistaastase kohta miski jube number, a ta on meil könn. Kasvab aint laiustpidi, hetkel seal kuskil 80 cm ringis. Kamapallid on muusjas meie imiklapsele ka alati meeldind, suvel ajas kahe käega neid näost sisse:)

Oooo, Orsi, köszi szépen! A borsó különösen jól hangzik! Kuktám nincsen, sosem tudtam, mit kezdjek vele:))

Anu ütles ...

vaatasin beebiraamatust, et Fel kaalus aastaselt 12,3 ja 2-selt 14,5 kg, pikkus aastaselt 78 cm, aasta 7k 85 cm ja 2a8k 97cm.
et äkki ikka pole väga põhjust muretseda. ma arvan, et väike makaron ikka vahel kulub ära :)

patsifist ütles ...

Ahnojah, ega muidugi miskit traagikat pole. Ano arst arvas, et J ei peaks putru ka sööma - no seda ma ometi oma lapsele ei keela! Niet ega me nii üksühele ka neid arstitädi soovitusi ei võta. Mul on pigem see saiafoobia, musta leiba ju netu siin... Et imiklaps saab oma süsivesikud juba saiast kätte... Ostan küll miskeid Eesti sepiku sugulasi, mille nimi on RUKKILEIB:)) Aikkagi, saia tarbiks see laps omikul, lõunal ja õhtal, kui aint antass...

kroonijuveel ütles ...

Matu ju aint selveripasteedisaiast elakski... Aga putru sõi ka mehemoodi. See õhtusöögistress hakakb ju tegelikult hommikul, kui vanaema Tiiu küsib, et mida õhtuks teha. Iga laps on isemoodi - HB ju tegelikult ei söönud/söö midagi eriti palju ja M vastupidi võib pastakarbonaarast end lõhki süüa.

patsifist ütles ...

Ohjah, mul kahjuks ei ole vanaematiiut. Ma laenaks teda kohe hia meelega:)) Tegelt mul ongi hia mõte - vanemad inimesed peaks ju soojemas kliimas ka puhkama mõnikord, eksole - niet järgmisel kevadel peaks teie logudpeetud vanembat siis kuskil märtsi lõpus siia lendama - ikkagi soe ja päikesepaiste ja heinamaa...:))) Ja kõrvalnähuna ka natuke aia- ja majapidamistöid. Hissand, kui kenjaalne mõte ikka!

keelek6rv ütles ...

meh? palun mulle KÕIK need söögid, mida imiklaps sööb! njämm.

patsifist ütles ...

Aga teretulem meile külla! Soe on meil ka, ei saa ma jätta rõhutamata:))

iti ütles ...

kuule patsifist, mul 5 a Lindakene kaalub 34 kilo. Ta on algusest peale tugev ja priske olnud, mäletan, et 3 kuusena kaalus 7 kilo. Tissitita oli ta 2 aastat.
Ah, pole hullu, küll puberteet osa kaalu maha tõmbab... vast seal sul perearst palju ontlik kah on.

Latsele anna iks süvvä mis süük om!

patsifist ütles ...

Nojah, Iti, eks see perearst on selline noh... KOHALIK:)) Talle ei mahu näiteks pähe, et miks me Eestis sööme sellist imelikku kraami nagu puder. Etno see ju rohkem vaeste aegade ja vaeste inimeste toit...:S Ma siis olen ikka püüdnud seletada, et mitte ainult Eestis, vaid ka nt Soomes-Rootsis söövad inimesed omikuks putru, et pole see miski paganate riitus, anoh - seinaga võib ju ka rääkida...:S

iti ütles ...

vatvat, sa pead jah ikkagi kuldse kesktee leidma, et integreeruksid mehemaale samas ei unustaks emamaad...
mul kah tihtipeale annab erinevus tunda)kuigi sinuga võrreldes vahemaa mul ju olematu). Mehemaal nad siin külas söövad hommikuti praekartult lihaga või seljankat, noh, et süük piat iks KIMMAS olõma!
Ja kui putruisid siis ikka mannaputru või piimamakaronisuppi :) Muide too viimane supp on vist kõigi laste lemmik ja marulihtne keeta kah.

Säänsed soomeugrilased me olemegi - nagu siga ja kägu :)

patsifist ütles ...

Noojah, eks praekartul on just parasjago kimmäs:)) Ei kujuta küll ette, et ise midagi sellist omikul sööks. Õõõk:S
A muusjas, piimamakaronisupp on vist ka ainuke asi, mille sees meie imiklaps miskit makaronitoodet saab paar korda kuus. See läheb küll nigut soe sai.

notsu ütles ...

Ma ise teen läätsedega sellist kiirtoitu, et praen poti põhjas kergelt hästi natukese õliga porgandit-sibulat, viskan läätsed ja külma vee juurde ja varsti on valmis, siis panen soola ja piparrohtu ka. Maitsetaimedega saab sellest muidugi mitu varianti arendada. Küüslauku võib ka panna. Kui on hooaeg, siis võib teha ka tomati-paprikaga varianti. Nii või teisiti, läätsedega on see hea asi, et ei pea leotama. Ja mingit jahu ei ole vaja, aga tuleb fõzelék missugune.

keelek6rv ütles ...

sa vapusta kohalikku perearsti sellega, et isegi ameeeeriklased söövad putru (käidud, testitud :)), võib-olla on muljetavaldavam kui see, et eestlased nii teevad.

patsifist ütles ...

Vbla peaks jah Meerika näite tooma artsitädile, ikkagi tsivilisatsioon, höhöhööö:))

Maitea, mis mul nende läätsedega on, midagi mai oska neist normaalset teha:S Z. teeb küll imehiad läätsesuppi, a tai viitsi seda väga tihti teha... A kui Sa ütled, et ilma jahu-õli sodita saab siukse kiirtoidu neist, siis seda võiks ju proovida. Kirjelduse järgi mulle kindlasti maitseks, kas ka imiklapsele, see on iseasi:)

notsu ütles ...

Ma alguses natuke panen õli, selles usus, et siis tulevad porgandi vitamiinid lagedale ja sibul tuleb parema maitsega. Aga ainult alguses ja mitte eriti palju (kuigi ma ei saa muidugi üldse aru, mis sul õli vastu on).

patsifist ütles ...

No korraliku õli vasta pole mul midagist, a vat Sa ju tead, kuidas nad neid föözeleeke teevad - jahu ja õli soditakse lögaks kokku ja sellega siis paksendatakse värk ära. Vat selle meetodi vastu on mul küll kohe palju:)))
Z. juba ütleb, et tal on ETTE PIINLIK, kuidas mina tulevikus lasteaias söögi pärast vigisema akkan:)) No ma ütsin selle peale, et ega mina seal lasteaias käima ei akka, kui imiklapsel midagi föözeleekide vasta on, eks siis tema vigiseb:))