reede, 5. veebruar 2010

Nüüd oleme siis niikaugel,

... et piilume vaikselt plaate-parkette-seinavärve ja muud sarnast atribuutikat. Ja ohh, ma ütlen - ohhhh...
Paljud sõbrad-tuttavad on virisend oma värsketesse kortermaja-kodudesse kolides, et jama ikka, kui vannitoad-WC-d juba plaaditud ja seinad igal pool julgeks beezhiks värvitud. Et oleks ikka varem jaole saand, oleks kõik imekaunilt oma imelise maitse järgi saand sisustada!
Nomaitea. Mul on praeguseks hetkeks tekkind tunne, et keegi võiks meie tulevase kodu julge beezhiga üle käia ja olekski üks mure jälle vähem:) Ma lihtsalt ei suuda otsustada. Ja siis, kui ma juba olen midagi otsustand, siis selgub, et see ei ole teostatav... No nt olin ma juba enne, kui vundamenti akati valama, täiesti kindel, et meie vannituba tuleb tumepruuni ja türkiisi kombinatsiooniga. A kui vannitoal olid juba ka seinad ja vaid üks väike katuseaken, siis selgus, et ruum ei ole ikkagi nii avar ja valgusküllane, et tumepruuni välja kannataks... Okei. Nüüd olen siis välja mõelnd, et saagu valge või beezhi ja miskise rohelise kombinatsiooniga see vannituba tehtud. Rohelisi on kaalukausil kolm: oliivikas, pastelsem pistaatsia või ergas salat (siinkohal meenub mulle miski naljameil, mille kunagi sain, kus oli kirjeldet meeste ja naiste erinevusi. Seal oli selline lause ka, et mehe jaoks on aprikoos puuvili, mitte värv..:) Olen käinud läbi nii mõnedki plaadindusele spetsialiseerund poed ja salongid, aga pilt on ikka väga kurb. Neid minu peas välja mõeldud rohelisi nagu eriti ei olegi... Ühtesid oliivikarva lahedaid plaate oleks saand kataloogi järgi Itaaljast tellida. A ma tahass ikka elusast peast ka neid plaate enne näha, kui kesteabmituruutmeetrit neid kaugelt maalt kohale tellin. Paistab, et siinmail on meinstriimiks ikka veel marmoriimitatsjooniga koleplaadid või vahemerelises stiilis oranzhid, kollakad, pruunikad plaadid. Midagi erksat ja lahedat on raske leida. No tegelt leidsin ühed aprikoosikarva lahedad matid plaadid ja nende juurde sobivad põrandakad ka, vbla tellime need nüüd allkorruse vannarisse, kus teie, mu Kallid Külalised, akkate käima:) Sobib vä? Kuigi ma mõtsin sinna enne oopis midagi halliga teha. Eks ma veel vaatan ringi ja uurin elu ja vbla põikan ka päälinnas mõnda beenemasse paika sisse, a üldpilt on senini kurvastav veitsa.
Teine asi, mida mei suuda välja mõelda, on koridori-köögi plaadindus. Idee järgi peaks siis ühtmoodi plaadirida viima maja välisuksest meid kööki välja. Seega peaksid plaadid olema vastupidavad ja sellises värvitoonis, mis sobiks paljude muude värvidega. Ehk siis selline rahulik taustavärv, eksole. Beezhi mai taha. Halli vist ka mitte. Valget ammugi mitte, ma olen liiga kaua eland valgete põrandaplaatide lummuses, et neid vihkama akata:) Et siis mis optsioonid meile veel jäävad? Jällegi see vahemereline oranzhikas-kollakas toon? Mhh, maitea... Mulle iseenesest meeldiks vbla malelauamustrit tumeda ja heledaga kompunnida, aga see on vist läbi maja plaadireaks liiga pretensioonikas. Elutoa parketiks valisime sellise klassikalise sooja tammetooni ja köögiplaadid peavad sellega ka ju mätsima veel, jooksevad teised mitu ead meetrit kõrvuti... Noja lisaks peavad need põrandaplaadid mätsima ka köögi seinaplaatidega. Või vastupidi. Eks see oleneb sellest, kas enne on kana või muna:) Köögiplaate (neid pisemaid, 10x10 cm) on ka üsna piiratud värvigammas, aga seal mind ei häiriks isegi vist see julge beezh, peaasi, et oleks praktiline ja hästi puhastatav. Siit ka küsimus suurele ringile: kas köögis peaksid olema matid v läikivad plaadid, kumbasid lihtsam puhastada ja kumbade pealt paprikakastmepritsmed vähem välja paistavad? Ja siis veel üks väga oluline küsimus suurele ringile. Olen seda viimase poole aasta jooksul pea kõikidelt värskelt kolinud või remonti teind sõpradelt küsind: kas on midagi, mida teeksite täna teisiti? Mõni loll valik, ebapraktiline lahendus vms. Olen üks suur silm!

24 kommentaari:

Maarja ütles ...

ma olen tihtipeale unistanud, et saaks kätte tühja elamise, ja hakkaks planeerima.

meil oli pliidi tagune lihtne kivisein, krobelise tekstuuriga. no see oli pain in the a.ss. nüüd on krobelisema pinnaga plaadid seal taga, ja elu tunduvalt lihtsam, küürid nädalas korra suurema saasta maha.

Anonüümne ütles ...

tee türkiisi ja valgega, või türkiisi ja oranžiga

patsifist ütles ...

Türkiis ja valge meenutaks mulle nõuka-aja kaht saadaolevat plaadivärvi:) Vähemalt meil lasteaias oli miski valge-sinise kombinatsioon WC-des ja kraanikausside juures... Türkiisi ja oranzhi peale pole mõelndki, peaks neid kõrvuti panema kuskil poes...

Anonüümne ütles ...

Írok neked később a héten vagy felhívlak. Most indulunk..
Csempeügyben lenne ötletem.

O.

keelek6rv ütles ...

ee, pruun vannituba?! ookei :)
ja kuulge, beezh on AINUS õige värv sisekujunduses! :) ok, pigem selline helekollase/elevandiluu vahepealne. mul ju kõik seinad üliheledad või valged ja olen megarahul, igav ei ole veel hakanud. maitseasi muidugi.

kas tahate köögi- ja esikupõranda plaatida? kas põrandaküte ikka tuleb? muidu on ju jube külm. miks mitte kööki parkett? kuigi jah, naturaalparkett ikka kulub julmalt, kui midagi maha kukub, jääb kohe jälg; ma ei kujuta ette, mis veel juhtuks, kui mõni laps-toksikomaan põrandat töötleb.. aga noh, eks elama peab ju kah.

seina ei pea üldse plaate panema (eriti kööki), võib ka nt klaasi (väga hea puhastada). kas sa mäletad mu kööki, seal on selline värvitud plaat hoopis pritsmete kaitseks. ka väga mõnus puhastada, tõmbad niiske lapiga üle ja pole mingit suurpuhastust kunagi vaja. värvitud seina saab ka ilusti pesta, kui midagi laiemalt lendab.

kui köögimööblit plaanid, tee alumine osa kindlasti sahtlid, niiii mugav on!

patsifist ütles ...

Köök ikka plaaditud jah, sest mina kardan ka, et miskised lapstoksikomaanid ja ka ma ise kobakäpp teeks parketiga üks null. Ja ma olen ise ka muusjas mõeld kööki seinaplaatide asemel miskit pleksiklaasi vms. A seda siis peab mõtlema, kust ankida. No lihtsalt nats netis vaja tuulata, kindlasti leiab midagist. Kohati tundub mulle, et Eestis oleks kõik paljupalju lihtsam - info, tuttavad, lehma lellepojad jne:))

Anonüümne ütles ...

türkiis+valge ei ole nõuka juhul kui kasutada kas piklikke plaate või neid imetillukesi plaate. vahel on kuju ka oluline! ja variant on ka mingid mustrilised plaadid.
kõik rahulikum on valge ja lisada värvi rätikute, dušikardinate, kapiuste jms kraamiga. või siis see julge beeš. aga tegelt olen ma heledate toonide suhtes skeptilne, sest kui on palju vuuki ja ei taha seda vahetpidamata küürida, on mõistlik valida midagi värvikamat ja tumedamat.
ma tahtsin kunagi oma vannituppa kopeerida mingit pompei plaadimustrit, õigete toonide puudumisel sai aga lihtsalt roheline. kusjuures see on täielik ämber, sest tumerohelist vuuki lihtsalt ei ole olemas, heleroheline aga määrdus ära.

Anonüümne ütles ...

ahjaa, kööki saab kasutada ka sedasama asja, millest töötasapinda tehakse - seda katet tehakse ka õhukesel plaadil ja müüakse ka ainult seda pealmist kihti.
ja plaaditud kööki ma kardan. suutsin kunagi tuttava dušširuumis põrandasse midagi maha pillates augu tekitada, arvestades seda kui tihti lastel mõni pott vms raskem asi maha kukub oleks plaaditud põrand ammu katki. kiidan köögis olnud korkpõrandat - hea pehme, nõud jäid terveks, hea kirju - sodi ei paistnud välja, hea soe - jalad ei külmetanud. ainult, et külmkappi ei tasu korkpõranda peal lohistada - jätab jälje

patsifist ütles ...

Korkpõrand oleks täitsa ea mõte, kui Sa mulle ära seletad, kuidas ma sealt nt mahasorisend õli kätte saan või kuidas ma teda igapäevaselt puhastan. Pesta saab ka korki vä?
Muusjas, ma nüüd juba täitsa mõtlen seda valge-türkiisi kombinatsjooni asja. Sest selles plaadisarjas, millest ma oma pruuni-türkiisi komplekti välja valisin, on ka piklikud plaadid ja olemas on ka valge. Mhh, täitsa mõte.

keelek6rv ütles ...

muide, vuugivärvi saab valida, seda on ka praktiliselt igat värvi võimalik tellida. olenevalt vee koostisest tuleks siis kõige kergemini puhastatav valida (mõni vesi on rooste-oranzh, mõni hall-katlakivine). mul on tumehall, puhastamise seisukohast väga hea valik, kuigi algul oli harjumatu

Anonüümne ütles ...

ohh, tunnenn kaasa :))) me just siin metsatalus eemaldasime laudpõrandatelt neid seni katnud ehituspapid ja oleme üliväga nõutud, et mis siis NÜÜD teha - ülitada ei taha, värvi valida ei oska, äkki peaks hoopis lakkima jne jne jne

a sinu murega seoses:

1. kork on imemõnus jah, aga vaatamata mistahes töötlemisvõimalustele jääb kardetavasti ikkagi poorseks ja tomatipastat imavaks

2. läikivatelt plaatidelt paistab roppus (sh puhastusvahendi jääk) paremini, kiiremini ja kaugemale kui mattidelt

3. üüritud elamistes on üks kindel võlu - ei mingeid kapitaalsisekujundusprobleeme, - võimalusi ega -vajadusi :p

M

patsifist ütles ...

Jah, Marie, a see vist ongi üüritud elamiste ainuke võlu:) Mul on juba kopp ees, et mei või siin nt vannitoas silikoonriba ka ära vahetada (seal all on hallitustäpid, öäkk...:S), sest omanik ei taha. Tahab siis suurema remondi teha, kui me välja kolime.
A kaste oma põrmandut peitsida ei taha? Noet puusüsi ilusti kumab läbi ja puit on samas kaitstud. Mulle meeldib.

Maarja ütles ...

korkpõrand on bullshit, meil oli. a võttes arvesse lastekarja ja loomi, nägi ta lõpuks räme välja.

nüüd meil too kontorisse sobiv parkett, no too tugev, töötab hästi. kord vaid kui ma vihas taldriku kildudeks tagusin, siis täke järgi, mudu miskit.

ja krobeline valge kivisein köögis on nuhtlus, meil on. a need matid, kergelt krobelised plaadid pliidi taga päästavad päeva.

Anonüümne ütles ...

meil olid tehases lakitud korkplaadid ja täiesti hästi pidas 10a vastu - välja arvatud see õnnetu külmkapi lohistamise jälg. Tomatid ja veinid ja õlid jms kraami saime edukalt põrandast kätte. oleks uue põranda ka korgist teinud aga põrandakütte peale korki ei soovitatud. Vanematel oli mul õlitatud kork, see imas jah kõik sodi sisse. Müüakse ka mingi laminaadi vms kihiga kaetud korki - st peaks veel tugevam olema.

Kuskohast saab tellida igatsugu vuugitoone? No ei ole ma tumerohelist leidnud...no ok, viimased 5a pole enam otsinud ka... aga ma ikka mingi 4-5 aastat käisin ehituspoes vuugivärve vahtimas ja plaanisin üle vuukida.

patsifist ütles ...

Jänis, vasta kodanikule - kust saab vuugitoone tellida, ah, mh?

keelek6rv ütles ...

hmm, maitea.. mina tellisin vannitoa plaatijalt, kui too küsis, et mis värvi siis teeme.

Anonüümne ütles ...

nujahh, mul pole plaatijatega paraku vedanud. Mida ma teeksin teisiti - paneksin veel rohkem pistikupesasid, elutoas pööraksin rohkem tähelepanu valgustusele, vannituppa teeks vanni (aga meil ei olnud tollal lootustki mingile katlale, mis suures koguses sooja vett toodaks), teeksin kööki rohkem sahtleid ja ostaks suurema külmiku. esik on ka liiga väike, vana maja rekkides ei saa aga kõike muuta :-(
Vannitoa plaate valiksin rohkem - 15a tagasi oli aga märksa nigelam valik. aga arvesta sellega, et plaati ei raatsi naljalt üle plaatida ja vahetada... nii et ajutised põrandad tegin teadlikult laminaadid - kuniks selgus majas mida tahan. Õnneks saimegi põrandakütte ning oleks olnud mõttetu enne väga kallist põrandat teha (sel juhul oleksime radikad pannud) - seega küte/ventilatsioon. jälgi et konditsioneer paikneks nii, et kellegile liiga ei tee. ja kappe, panipaiku alati rohkem!

patsifist ütles ...

Konditsioneeri me esialgu ei panegi muusjas. Kavatseme paar suve vaadata, mis seis on ja kas ärklikorrus läheb väga kuumaks ja siis otsustame. Algul mõtlesime, et kindlasti paneme, a naabrid, kes on 2 suve majas sees eland, ütsid, et pole MITTE ÜHTKI korda veel konditsioneeri sisse lülitand, seega on meil konditsioneeri valmidus nö olemas, a massinaid veel ei vea majja. Jano praegast paistab küll, et kappe-panipaiku nigut tuleks piisavalt - sahver, majapidamisruum eraldi, väike garderoob pluss siis kapid. Idee järgi peaks piisama. Kõige õnnelikum olen ma sahvri üle, mu meelest on see asendamatu värk. See on asi, millega jõudsin oma üürikorteris ära harjuda ja ilma enam ei tahaks:)

efkataagens ütles ...

Ma tahaks omale kööki integreeritud pliiti ja sellist praeahju, mis asub kõrgemal. Siis ei hakkaks titt niipea neid nuppe näppima, mis talle juba praegu huvi pakuvad. Ma igatahes olen juba irmul, et millal ta nõksu kätte saab ja gaasi lahti keerab :-S Ja köögikappe-sahtleid on vist alati vähe.

patsifist ütles ...

No selle nupunäppimise vasta aitavad ka lihtsalt need nupud, mida nö paneeli sisse ära saab peita. Mul ema juures on see ja tited ei saa aru midagist:) Ja nõudepesumasinatel on ka tänapääval õnneks nupud seespool, niet eriti pole neil midagist seal näppida:)

Anu ütles ...

meil on ka valged seinad (õigemini elevandiluu! ) igal pool ja ma olen ülirahul, igasugune mööbel jms sobib.
köögis on terrakota põrandaplaadid, mis vannitoa põrandast üle jäid, pliidi taga seinas ja mitte midagi ei paista välja. st mustus küll mitte, kuigi ma kohusetundest neid ikka nühin aeg-ajalt :)

patsifist ütles ...

Vat siukseid mittemidagieipaistaväljaplaate ma tahakski:)

Anu ütles ...

illustreeriv pilt on ka olemas :) http://www.flickr.com/photos/15579207@N00/4218595521/

Anonüümne ütles ...

aaa, seda ma vist ei kirjutanud, et köögikapid teeksin kirjud...vähemalt mitte heledad (no mingi puit ntx) lastega ma muudkui käin ja küürin, kusjuures pole mingi kõrgläikega variant. ukse/sahtlinupud sellised mille taha kinni ei jääks ja mis haiget ei tee (kui kuumaveekannuga vms ringi tormad)