pühapäev, 25. jaanuar 2009

Salatid

Z. tõi eile turult suure karbitäie imelist värsket rucolat (mis on Itaaljast pärit loomulikult, a pakkimise kuupääv oli 22.01, niet jummalast värske:)) ja kuna mul oli külmaris veel suts kitsejuustu, siis otsisin Nami-Namist miskit salatit, kus neid mõlemaid kasutada saaks. Leidsingi ja läks väga hästi kaubaks värskete kuklikestega. Sarnanab küll kahtlaselt ühele salatile, millest ma veel ära pole tüdind ja ikka ja jälle kaunite kirsstomatite olemasolul valmistan. See käib nii:
rucola (eesti keeles vist peab rukola kirjutama tegelt...) taldrikule laotada, peale peoga kuubikuteks lõigatud juustu (kõige paremini sobib selline Maasdammer-tüüpi veits magusam juust) ja poolitatud kirsstomateid. Siis pannil piiniaseemned kergelt ära röstida ja kõrvale panna, juba kuumale pannile visata peekoniribad (mida rasvasem, seda parem) ja kui need krõmpsuks praadunud, siis tõsta salati peale ning kastmeks tuleb siis selle peekonirasva sisse surata nats balsamicot, segada, niet see pannil kenasti karamelliseeruma akkab ja siis niristada kaste kenasti salatile peale ja puistata üle piiniaseemnetega. Ästi lihtne, a mu meelest jube hia! Mingi värske saiandusega koos muidugist veel parem.
Seoses ruc(k)olaga olen ma siin elades alati mõelnud, et miks kohalikud seda ei kasvata või miks ükski kohalik salatitootja seda oma sortimenti pole võtnud...? Alati peab hingehinna eest itaallaste pakitud varjanti ostma:S Nii tore oleks turult mõne tädi käest samal omikul korjatud salatit osta, mitte mingit töödeldud vaakumpakendis asja manustada. Ja tihti on seal karbis lisaks salatile ka siuke pruunikas vedelik, mis tuleb ilmselt käimasolevast mädanemisprotsessist... Muusjas, Viinis Naschmarktil olen mitu korda näind, et samasugune plastikkarbitäis sama salatit maksab 1 EUR, siin tuleks euridesse arvestatuna hinnaks u 2.30 - paarsada km siiapoole ja niuhh - rohkem, kui pool hinnast otsa!
Jano Achtung-achtung - järgneb ääärmiselt oluline informahhuun: meie imeline imiklaps akkas ennast issi sünnipääval kõhuli keerama! Nüüd ta aint rulliks ennast kõhuli kogu aeg, a tagasi selili ei oska ju veel keerata ja kiun on siis kerge tulema, kui frustratsjoon võimust võtab ja oskusi väheks jääb! Me oleme loomulikult väga uhked oma imiklapse üle ja ootame õhinaga uusi saavutusi:))
Eile näitasin imiklapsele Eurospordi pealt Eesti lumiseid kuppelmaastikke ja sinimustvalgeid lippe. Ta vaatas suure uviga:)) Kohalik spordireporter hääldas võistluste toimumispaiga nime Otepee ja eesti suusameister oli Jaak Mää. A suusatamist on ikka siis uvitav vaadata, kui omad joped tegijate ulgas on. Jano neid eriti seekord polnd kahjuks:S

6 kommentaari:

Maarja ütles ...

ma mõtlen eestis rukola peale, et miks ei kasvatata, et hea lollikindel taim. endal aias küll kasvab kenasti. a siis mingil hetkel hakkas mulle tunduma, et see jutt, et ta soojema kliima taim, vist ikka tõsi, et maitse ei tule tal jahedamas kasvades nii intensiivne. peaks mudugi oma taga mehe käest uurima.

selle kõhulikeeramisega, no krt, läheb ikka kiirelt aeg.

Anonüümne ütles ...

eesti oludes kasutan piiniaseemnete asemel seedermänni seemneid. ja salat on aus! kallis abikaas tüdis küll ära, kui suviti paar korda nädalas seda sai, aga mulle ainult anna ette! küsimus targematele, kas piiniaseemned=seedermänniseemned või on mingi botaanilis/geograafiline erinevus? Maitse on igastahes sama :).

patsifist ütles ...

No minai ole Eestis saand rukolat maha panna, kuna pole kuskilt seemneid leidnud, st ega väga intensiivselt pole otsind ka:) A Soomes sõbranna aias oli küll täiesti pandav rukola!

Mis puudutab neid seemneid, siis tegelt vist pole mingit vahet piinia- v seedermänd, mu meelest on see üks ja sama. Tundub, et ka targemad arvavad nii:

http://www.nami-nami.ee/componentshow.php?act=edit&pID=77

Anonüümne ütles ...

teemaväline kommentaar - vaatan, et sa oled mu blogisse lõksu jäänud ;)

patsifist ütles ...

Paranka - nagu ma juba Sulle ka isiklikult ütlesin - kaotatud aeg tuleb tasa teha:))

Anonüümne ütles ...

no ma kõigepealt kobisesin siin ja kui see kommentaar üles ei tulnud, siis ma pidin ju ikka meilima kaaa. ja sulle ja siis su tuttavale ja.
diagnoos: tähelepanuvaegus