teisipäev, 18. mai 2010

Ving ja hala ja Eestijuttu kah

Kõik teie seal Eestis (ja Soomes ja kusiganes kohas, kus on soe ja päike paistab) - olge õnnelikud ja nautige, sest suvesoojus võib nigut niuhti kääst libiseda ja asenduda lõputu vihmasaju, tormituule ja veeuputusega. Meil siin läks nii. Neljandat pääva järjest sajab. Lõpmata. Tuul murrab puid ja põõsaid, peksab maha toored murelid ja kirsid ja sunnib vihma horisontaalselt otse meie väljaspoolt veel kaitsmata majja sadama... Värvijadmehed elistasid eile omikul, et üks sein on praktselt läbi vettind, kuna tuul on vihma kenasti seina sisse suunand ja akende alt on samuti hulk vett majja imbund. Seega jäävad värvimistööd esialgu lõpetamata, enne nad uuesti asja kallale ei saa asuda, kui sein uuesti läbi tuuldund ja kuivand. Aga terveks selleks nädalaks lubatasse samasugust vihma ja jahedust vürtsitatud väikeste purgaadega.
Imiklapsega pole me ka kolm pääva õue saand, laps on juba närviline ja kasutab oma vastomandatud verbaalseid oskusi, et veenda mind õue minema: Uue-uue! No kus me siis lähme 'uue', kui tuul meid kohe pikali lennutaks! Uudistes on üks ja ainus teema - üleujutused, inimeste evakueerimine ja ilmateade ning ikka veel postil olev 'vana' peaminister sai au kuulutada mõnedes piirkondades välja eriolukord. Vat see on suvi...:S
Positiivne on asja juures see, et Imiklapsele sandaalide ostmise võib edasi lükata ja ise ei pea ka akkama oma jalakesi suvekingades villi ajama. Võib rahumeeli kummariga edasi trallida:)

A ma tahtsin teile ju ka meie Eesti-reisust kirjutada.
No tore oli:) A see pole ilmselt teile uudiseks.
Seekord jäi kuidagi algusest peale niiviisi, et Imiklaps magas mu emaga ühes toas ja mina sain üle pooleteist aasta harrastada sellist luksust nagu õhtul voodis lugemine! Oh, see oli õnnis! Lisaks arvukatele naiste-, pere- ja sisustusajakirjadele lugesin läbi ka mõned raamatud: Minu sarjast Moldova ja Nepaali, Leelo Tungla Seltsimees lapse teise osa (Samet ja Saepuru vist oli pealkirjaks) ja paar soomekeelset krimkat, mis olid juba ammu ostetud, aga siiani niisama riiulis leband. Mai ütle, et see just väga intellektuaalne saak oleks, aga siiski - vähemalt ma LUGESIN! Nepaali raamatu ostsin tegelt aint sellepärast, et kirjutajaks on väga hia sõber. Osaliselt olen ma ju neid jutte ja seiklusi ju kuulnud, aga oimetuks tegi ka Kaia väga sorav ja lendlik kirjutamisoskus. Which reminds me - tegelt lugesin ma veel ühe raamatu läbi. Kaia käest kingiks saadud Leivaraamatu kah! Ja leiba tegime ka emaga esimest korda. Esimese korra kohta täitsa ästi tuli välja mu meelest. Aga TITETOIDUPURKI maskeeritud juuretise unustasin ma loomulikult maha:)) Õnneks on ema juba kaks korda leiba teind ja oiab mu juuretist ilusti elus, niet suvel toome ta siis ära sealt. Juuretise. Mitte ema:)
Selles osas oli Kaial muidugist täiesti õigus, et hirm leivategemise ees on reeglina suurem kui asi väärt on. Tegelt polnd seal ju miskit erilist ega rasket ega müstilist. Niet kui juuretise kunagi siia saan, kavatsen kindlasti akata leiba tegema.

Misveel. No sõpru/sugulasi nägin ja sõprade/sugulaste lapsi ja teatrit nägin ja sõin kamabatooni ja kasekest ja leivamaitselist kohukest, pelmeene ja ema tehtud kooke ja käisin Anni Arro Komeedis söömas (nomaitea, haip on ikka vägev, koht ise ju selline - harju keskmine oleks vast liiga karm, aganoh - mitte millegagi ei üllatand ka) ja puhkasin ka. Puhkasin söögitegemisest ja majapidamisest ja lasin ilma süümekateta Imiklapsel aega vanaema seltsis veeta. Lahe oli vaadata, kuidas Imiklaps ja venna poiss (kes on 4 kuud noorem) juba natuke koos mängida oskasid ja täiesti vabalt kommunikeerusid - armas! Kahju, et nad nii arva teineteist näävad, mina omal ajal praktselt kasvasin koos täditütardega.
Nagu alati, ei jõudnud ma ka sel korral kohtuda kõigiga, kellega oleks tahtnud ja käia igal pool, kus oleks tahtnud ja teha kõike, mida oleks tahtnud. Tahtmine on ju teadupärast taevaasi:)
Suvel on ehk nats rohkem aega. Või siis ka mitte. Kõik oleneb sellest, millal me suvel üldse Eestisse saame. Ja see omakorda oleneb sellest, kuidas majaehituse lõpufaas kulgeb. Loodetavasti selliseid vastikuid tagasilööke (no see vesi ja purgaaaa...) enam ei tule ja kõik kulgeb plaanipärses rütmis. Lootke koos meiega!

13 kommentaari:

vahterliina ütles ...

jaa, ja puhkuse lõpus olid Sa ebaeestlaslik, see ei ole kirjas;)

patsifist ütles ...

Jah, see tähtis tõsiasi jäi tõesti mainimata! Niet teadke kõik - lennukis nägin üht tuttavat nägu (mitte ei osand kaardistada, et kustkaudu tuttav:) ja küsisin näo kääst ebaeestlaslikult, et miks Sa nii tuttav oled:)) Ja siis rääkisime vernandaga ebaeestlaslikult törtsu juttu. Lastest ja reisimisest ja ilmaelust:) Tore oli!

iti ütles ...

Kujutad pilti! Ehh teid ebaeestllasi!
Aga tee ise kodus juuretis. Pole üldse raske, pane prooviks tavalisest soojem (mitte tulikuum)kodune õunamahl, segades sinna rukkijahu et saab hapukooretaoline segu, sooja kohta seisma (kui näiteks on küttega põrand). Las seisab soojas nii ööpäev, siis kae kas hakkab käärduma.

Ah et teil seal sajab ja räuskab väljas? Juuni esimestel päevadel peaksin ma mööda Doonaud sõitma Salzburgi kandis.

patsifist ütles ...

Ooo, Itikene - ma juba mõtsin selle isetegemise peale, agano mul pole siin kuskilt kodust õunamahla võtta:S Maitia, kas inemiset siin üldse ise mahla teevad, pole kuulnd... A poemahlaga ei pidand õiget vunki saama, lugesin kuskilt.

kroonijuveel ütles ...

Loodan, et kõiki mureleid maha ei peksa. Ull lugu küll, kui vihm seina märjaks sadanud on. Aga mul on mitu päeva juba suvekingakesed jalas! Kui me tuleme, siis selleks ajaks palun suvesooja ja muid toredusi (mureleid, langošeid, pörkölti...). Muusjas, minu juuretis on vist saba andnud, ei ole ju teist jõulust saati torkinud... Tegin hoopis eile klassikalise rabarberikoogi (a la Paranka). Oi oli hea!

patsifist ütles ...

A ma teen täna rabakat - venna sünna ju ja omme on kodumaakaitsjate pääv kah veel päälekauba:) Eile sain turult päris kobedaid barbreid.
Suvekingad!?! Eeee - misneedveelon?

iti ütles ...

Kuule patsifist, kas keefiri või hapupiima Ungaris on? Toda saad õunamahla asemel kasutada. Võis iis lihtsalt palja kuumasooja veega.
Tead, ma tulen maaorganisatsiooniga järgmisel nädalal Salzburgi, muuhulgas ka Doonaud pidi sõidame. Lihtsalt niisama ütlesn.

patsifist ütles ...

Iti, keefiri ikka on jah, ma siis proovin seda keefiriga varjanti. No järgmisel nädalal peaks siinkandis sellised ilmad olema nigut teil praegast Eestis, a vihmavari peab kogu aeg kaasas olema, iial ei või teada, millal üks suvine soe sahmakas kaela langeb:) Ead Austriat Sulle!

iti ütles ...

Kuule patsifist, sina oled tark naine. Mida tasub salzburgist kaasa osta või selles mõttes silmata, noh, vist mägikristallist mõni ehe või Mozarti nänni? Või hoopis muud mille peale ma ei tule? Kas vein on austrias odav või muu kergem alkohol? Noh, et kohapääl juua? Näed, maamutil säänsed küsimused lausa sulle!

patsifist ütles ...

Ohmis tark nüüd mina:))
No Mozarti kuulikesi vms ikka osta, see ju lausa kohustuslik! A veintsidest kuivad valged õnnestuvad mu meelest austerlastel kõige paremini: Grüner Veltliner ja mõned magusad desserdikad ka täitsa hiad, mis maitsta olen saand.
Jano kohalikud õlled ka ju täitsa kuulsad ja joodavad. See Mozarti sokulaaditootja teeb ju ka veel siukses ümmarguses putlis sokulaadilikööri kah, ükskord maitsesin - nii magus, et ambad tahtsid suust kukkuda...:S

Anu ütles ...

oh mis hea kokkusattumus teil vernantsiga :)
see murelijutt ajas mulle isu peale, et peaks kunagi reisile minema :)

iti ütles ...

suur tänu patsifistikene, just toda mul vaja teada oligi!

patsifist ütles ...

No murelitega on meil nii, et kui nende küpsemise ajal äia juurde satume (enamasti me JUST siis satume:), siis on aint puu otsast allatoomise ja ärasöömise (või sissetegemise) vaev. Eile turul juba nägin esimesi mureleid muusjas, hind oli päris soolane. A eile tuli meil õhtul umbes murelisuurune rahe kah, jube oli! Niet maitea, kas marjad jäid puu otsa või jaa...:S