teisipäev, 28. november 2006

raamatud, raamatud, raamatud...

Nädalivahel oli meie linnakeses raamatumess. Messilemineku tegi eriti lihtsaks asjaolu, et seda peeti siinsamas ülikooli peahoones. No väga tore oli muidugist, eriti tore oli see, et pea iga boksi seinal ilutses suur silt a la 'messipakkumine - kõik raamatud 20 % odavamad' võisiis 'ainult täna - kõik meie kirjastuse väljaanded 30 % odavamad' jne. No olgem ausad, see on ikka päris palju raha ju, kui inimene ikka päris palju raamatuid tahab osta!
No ma väga palju just ei shopand seal messil, aga siiski hankisin endale ühe suuuuuure ajalooentsüklopeedia, mis kaalub umbes 3 tonni, siis mõned mutikalendrid (teate küll, see Tshehhi
multikategelane) tuttavlastele jõuludeks pihku pista, siis ühe raamatu mille pealkirja võiks eesti keelde tõlkida umbes nii: 'Tädi Malle käitumisõpik' (see nägi lihtsalt superkämp välja:), siis kaks kohaliku noorkirjaniku vanemat teost, millest olen palju head kuulnud ja ka ühe sotsiolingvistika artiklikogumiku.
Panin need kõik voodi ette unikusse nüid, eks paistab, millal riiulisse saab panna. Ma nimelt aretan süsteemi, mida tutvustas mulle üks tuttav - enne uusi raamatuid riiulisse ei pane, kui need läbi on loetud... Ta rääkis seda ka, kuidas tal see voodikõrvane unnik kogu aeg ümber kukub. Ta nimelt töötab kirjastuses, st ta loeb keskmisest rohkem ilmselt ja tal on mingi munamägi voodi kõrval kogu aeg. Kui nüid sellest võrdlusest lähtuda, siis mul on mingi hädine mullahunnik lihtsalt. Niet loeme läbi - kukepea ju!
Mul on siuke piinlik viga külges, et ma kohalikust kirjandusest väga palju ei tea... Olen lugend ühte ja teist, ostnud raamatuid küll raamatupoe edetabelist mõjutatuna ja tuttavate õhutusel, ükskord ma isegi uskusin oma meest ja lugesin tegelt täitsa huviga tema soovitatud vanaldase (tänaseks küll juba meie ulgast lahkund)
kosmopoliidi mälestusi... Aga ma pean ütlema, et tõelist lemmikut mul küll ei ole välja kujunend veel. Ma ju olen pirtsakas kah...:)) Võibolla seetõttu (aga võibolla ka lihtsalt laiskusest) on mu raamaturiiulis seega endiselt rohkem eestikeelset kirjasõna. Ja inglisekeelset. Ja soomekeelset.
Igatahes oli sellel messil hääääästi palju kohalikku kirjandust, niet ludlumeid ja donnaleone või lizamarklunde, mida ma oleks kindlasti hulgi ostnud, siin just ei pakutud:)) Noh, pole midagi teha. Pean leppima sellega, et siukest tarbekirjandust kõrgelt haritud ülikoollased ei loe. Maitea, vbla meie õppetool on miski imelik auk, aga meil on siin lisaks minule teisigi, kes krimkasid loevad...:)

2 kommentaari:

boze konijn ütles ...

ja õpid või töötad seal? :P

patsifist ütles ...

töötan, ikka töötan:)