esmaspäev, 29. august 2011

Kurja Juur

Oolen laip...
Sõna otseses mõttes. Kohati on dida kiddi, kohati nuuskan nonstop, silmad sügelevad hullupööra ja on punased nagu kesajänesel. Hommikuti tuleb kõva kaevuritööd teha, et silmad üldse kätte saada sinna öösel kuhjund jama seest ja kui päike on erakordselt ere, siis kannan päikseprille ka toas sees. Pea on paks ja valutab, öösiti magada ei saa, telekat-arvutit eriti kaua ei kannata vaadata... Kokkuvõtvalt - eluisu on otsas.
Ja kõige selle taga on imelise nimega taim pujulehine ambroosia (Ambrosia artemisiifolia), mis siinmail hullult vohab ja kuna nüüd on pikalt olnud kuuma ja kuiva ilma, siis on tolle ambroosia õietolmu konsistents õhus kohati nii kõrge, et uudistes oiatatasse allergikuid ning palutakse neil võimalikult vähe väljas viibida ning oiduda ambroosiataime eest. No ma elan külas, eksole. Meil vohab seesinane imetaim siin igal sammul. Idee järgi võib päris kõvasid trahve teha, kui keegi oma aias või krundil sel maltsal vohada laseb, aga praktikas ma midagi sellist kuulnd pole. Nädalavahetuseks lubatasse vihma. Ehk see leevendab natukenegi olemist. Praegu suudan ädavaevu enda ja pere eluspüsimiseks vajalikud liigutused ära teha, aga muuks jõudu pole. Pikali olla on üsna hea. A omikune tõusmine on pein. Antihistamiine või muid vägevamaid ravimeid ma teadupärast praegast tarbida ei saa, niet neelan kaltsiumit, pihustan ninna merevett ja määrin oma äranuusatud nina Eight Hour Cream'iga. Mõne pääva olen nina alla ka miskit 33 ravimtaime sisaldavat imesalvi pand (tähh, Anu:), see aitab natuke nina lahti oida. A vahet pole ju tegelt.
Niet minu poolest võiks see sügis juba tulla.
Omme aga ei tule mitte sügis, vaid tulevad meie lapsukese lasteaiakasvatajad. Tulevad KODU KÜLASTAMA! Eelmisel nädalil oli sügisel lasteaeda minevate laste vanematele koosolek ja kui tõstatati teema kodude küastamisest, pidin tooliga pikali lendama. No ausõna! Mismõttes külastavad kodusid??? Mu meelest imelik. Mul on lapsepõlvest miski mälestus, et külastati vaid asotsiaalsete kalduvustega perede kodusid ja seda vist selleks, et vajadusel lastekaitsele teatada vms... Pean ema kääst täpsemalt küsima. A tänapääval Eestis küll miskit kodukülastamist pole, seda tean ma täpselt, ema on mul ju lasteaias õpetaja. See kodukülastamine polnd muidugi ainumas asi, mille pärast mul kulmud kukla taha kukkusid sääl koosolekul, oli ka palju muud, aga eks ma pean selle asjaga arjuma lihtsalt. Sest selle peale, et mina ütlen, et vat MEIL EESTIS... Ega selle peale keegi siinseid tavasid-reegleid muutma ei akka, eksole:)
Mõtlesin esialgu, et koristan siis täna õhtal natuke ka omme saabuvate kasvatajatädide auks, a siis meenus mulle, et meile tullakse treppi ja terrassi plaatima, mis tähendab, et töömehed käivad niikuinii pääval mööda elamist oma tolmuste riiete ja jalanõudega ringi, niet vahet pole. Tädide auks jääb elamise vuntsimine ära. Ongi lihtsam, eimingit potjomkinlust:)

8 kommentaari:

Reede ütles ...

Njuujorgis käivad peenemate (=kallimate) erakoolide õpetajad oma kasvandike kodusid igal sügisel enne kooli külastamas, vestlevad lahkelt vanemate ja lapsukesega. Nii et võibolla teie kandis on ka eeskuju saadud USA-st, mitte Nõukogude Liidust. Mitte et neil riikidel nüüd suurt vahet oleks :)
Minu kaastunne allergia puhul! Kannatused tunduvad olevat kohutavad. Soovin kiiret sügise saabumist :)

Maarja ütles ...

Meil käidi ka aia alguses kodus.

Ja hiljem oli neil terve grupiga külastusi.

Loodetavasti vihm toob väiksegi leevenduse.

patsifist ütles ...

Nojah Siiri, meil on beenest lasteaiast asi vääääga kaugel:))
A Mann, vbla see on mingi keskidaeuroopa komme siis, et enne aedaminekut kodutrett tehakse?

Red Whortleberry ütles ...

Eralasteaias küll kodusi ei külastata! Me veel ei tea, kas jätkata sama lasteaiaga või proovida veelkord munitsipaallasteaeda (mida kiidetakse, aga mis on kohutavalt ülerahvastatud) pääseda...

Red Whortleberry ütles ...

Näh, tahtsin veel kirjutada, et meil hakkab nüüd taas see eesti laste Lotte kool, kui külast mõnipäev pääseda tahad.

patsifist ütles ...

Kui mul oleks valida era- ja munitsipaallasteaia vahel, siis ma peale seniseid kogemusi (ja laps pole ju veel aeda láindki:) valiksin pigem eraka. Need pole siin Ungaris nii kallid ka kui Eestis.

Red Whortleberry ütles ...

Szentendre on selline eksklusiivne koht, kus erakas maksab keskmiselt 6000 HUF päev!!! Kujutad Sa ette! Meie panime natuke odavamasse ja see, nagu eile selgus, pandi pärast 12. aastast opereerimist kinni. Ehk siis juba teine erakas, mis on meie siinolekul kinni pandud. Uuel nädalal hakkame kolmesele Miale KOLMANDAT lasteaed otsima! See ei ole ju normaalne!

Kolmesele palju õnne!!!

patsifist ütles ...

Hissand, mis hinnad!
Meie lähilinna erakad jäävad kõik enamvähem alla 50 000 kuus, söök siis juba hinna sees, eksole. Mulle sümpaatne erakas oli koos söögiga miski 42 000 vist. Tulge meile lasteaeda!