kolmapäev, 13. veebruar 2008

Raamatuahel

Keelek6rva juurest visati pall ka mulle:


Võta endale kõige lähemal asuv raamat lahti ja kirjuta sealt blogisse välja esimene, viimane ja kuldne lause (suvalise koha pealt lahti tehtud ning vasaku käe pöidla all olev lause). Muidugi avalda ikka raamatu autor ja pealkiri oma blogis ning viska pall edasi kahele blogijale.

Kuna tahtsin omseks tunniks oma edasijõudnutele välja otsida Aaviku loodud sõnu ja koos nende tähendusi uurida ja näidata neile tabeleid, mismoodi Aaviku sõnaloomise protsess välja nägi ja kustkaudu tema loogika käis, siis võtsin täna omikul kodust kaasa LR sarjas ilmund Anu Lambi teatriteksti Keeleuuenduse lõpmatu kurv ja see mul siin nina all ongi.

Esimene lause: See on tekst, mille alusel sündis Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia Kõrgema lavakunstikooli 22. lennu lavakava "Keeleuuenduse lõpmatu kurv".

Viimane lause: Me pole loodud midagi endale hoidma, oleme loodud andma.

Kuldne lause: S on sagedane lugematute -us, -dus, -lus, -is, -lise, -mise lõppude tõttu.

Jõulu paiku millaskis lugesin jubejälki artiklit Ceauşescude kohta, eriti jälki infi oli selles suurepärase provva Ceauşescu kohta ja siis me arutlesime mehaga selle jubeda muti personaalküsimust ja ta andis mulle lugeda kesk 89nda aasta Rumeenia revolutsiooni kiiruga kirjutet raamatukese, mille pealkiri on Lõpp. Selle on kirjutand ühe siinse ajalehe tollane Rumeenia korrespondent, kes kogu tramburai keset Securitate äkshöneid üle elas. Akkasin seda alles eelmisel nädalal lugema, agano ei saa õhtusel ajal eriti enne magamajäämist lugeda, seal ikka mitu veresauna sees... Niet nädalivahel päeval nats proovisin lugeda, õhtal änam ei julge:) Vat see on mul praegast pooleli ja siis ootab lugemist ühe Soome noorkirjaniku Uus Üllitis, seda ootan kohe uviga, kuna üht tema varasemat teost olen juba lugend. Selline laisk lugeja olen:) Viskan palli edasi Mannile ja Katule Laske käija, naesed!

Kommentaare ei ole: